Concurs de Punts de llibre per Sant Jordi, del 2 de març al 9 d’abril
El 2 de març ha arrencat el Concurs de Punts de Llibre per Sant Jordi que organitza la Biblioteca municipal Joan Petit i Aguilar. Aquest any està centrat en el centenari de la mort de l'arquitecte Antoni Gaudí.
Pots crear una imatge o un dibuix i elaborar un punt de llibre, fins al 9 d'abril. Pots consultar les bases:
BASES DEL CONCURS DE PUNTS DE LLIBRE 2026
1. Hi pot participar qualsevol persona en una de les categories següents:
- Categoria A: Cicle infantil Infantil 3 a Infantil 5
- Categoria B: Cincle inicial 1r - 2n de Primària
- Categoria C: Cicle mitjà 3r - 4t de Primària
- Categoria D: Cicle superior 5è - 6è de Primària
- Categoria E: 1r - 4t d’ESO
- Categoria F: A partir de 16 anys
• Tema lliure relacionat amb el centenari de la mort de l’arquitecte Antoni Gaudí.
• La presentació podrà ser sobre cartolina, paper de dibuix, paper.
• S’admet qualsevol tècnica: Colors de fusta, bolígrafs, aquarel·la, pastel, excepte aquelles de difícil edició com imatges animades, adhesius, elements en relleu, purpurines, retoladors fluorescents, plastificats...
• La mida per a totes les categories, ha de ser de 5x20cm., deixant un espai a la part inferior de 3 cm en blanc.
• L’orientació del dibuix pot ser tant vertical com horitzontal, només per una cara. Al revers s’hi farà constar el número de carnet de la biblioteca, curs i categoria del concursant.
• Es valorarà tant la tècnica, com la composició i la originalitat en el tractament del tema. Es valorarà negativament les faltes d’ortografia.
• Cada participant pot presentar dues obres sempre que siguin inèdites, tot i que només poden optar a un premi.
• El termini de presentació és del 2 de març al 9 d’abril de 2026 en horari d’obertura de la biblioteca. En cas de resultar Primer premiat, s’haurà de lliurar l’original a la biblioteca.
• No entraran a concurs aquelles obres que es presentin amb el nom de l’autor ni amb un carnet de biblioteca que no sigui el del concursant.
• El Jurat està format per persones del món artístic, educatiu i representant de l’ajuntament.
• El veredicte i l’entrega de premis es farà públic el dia 23 d’abril en els actes previstos per a la Diada de Sant Jordi i a través de les xarxes socials.
• El primer premi de cada categoria consistirà en un lot cultural i l’edició del punt, que serà utilitzat com a punt per la biblioteca. Per als dos finalistes hi haurà un lot cultural.
• Si en alguna de les categories es dona el cas que la participació és igual o inferior a 6 participants, aquesta categoria només optarà a 1r premi; no hi haurà finalistes.
• Els punts premiats seran exposat virtualment a través de les xarxes socials de la biblioteca i es farà una exposició a la biblioteca de tots els punts de llibre presentats a concurs.
• Els punts premiats quedaran a disposició de la biblioteca. Podreu recollir els punts no premiats a la biblioteca quan hagi finalitzat l’exposició i fins el 30 de setembre. Després d’aquesta data, la biblioteca en farà l’ús que cregui necessari.
• El premi pot quedar desert i qualsevol incidència serà resolta pel jurat. La seva decisió serà inapel·lable.
• Els autors/autores dels punts de llibre guanyadors cedeixen els drets de reproducció i difusió del punt.
• Per a qualsevol dubte o consulta us podeu adreçar al telèfon de la Biblioteca 93 866 14 52.
• La participació en aquest concurs suposa l’acceptació d’aquestes bases.