L’Ajuntament presenta el projecte de remodelació de la plaça Josep Umbert Ventura
El Centre Cívic La Fonteta va acollir el 10 de març la presentació pública del projecte de remodelació de la plaça Josep Umbert Ventura, un acte que va reunir unes 170 persones.
L’Ajuntament ha presentat una proposta de plaça amb l’objectiu de millorar-ne la funcionalitat i el confort sense perdre l’essència ni la història de l’espai.
La sessió va comptar amb la participació de l’equip redactor del projecte, el despatx d’arquitectura i paisatgisme ACPA, que va explicar els criteris tècnics de la proposta i com s’han incorporat les aportacions recollides en el procés participatiu impulsat per l’Ajuntament. S'inclou la creació d’una plataforma única accessible, la millora del confort climàtic amb més arbrat i l’ordenació dels diferents usos de l’espai públic per reforçar el paper de la plaça com a centre social del municipi.
Un projecte centrat en les persones
La proposta planteja una nova ordenació de l’espai amb diversos objectius principals:
- Prioritzar els vianants, reduint l’impacte del trànsit rodat i minimitzant els conflictes amb els vehicles.
- Garantir l’accessibilitat universal, amb una plataforma única sense desnivells i pendents inferiors al 2%.
- Millorar el confort climàtic, augmentant la presència d’arbrat per generar més ombra i reduir l’efecte d’illa de calor.
- Millorar la gestió de l’aigua de pluja, redirigint l’escorrentia cap a punts d’infiltració que alimentin la vegetació
- Organitzar millor els usos de la plaça, mantenint un gran espai central flexible per a activitats, esdeveniments i la vida quotidiana del poble.
El projecte preveu prioritzar els vianants, reduir l’impacte del trànsit, augmentar l’arbrat per generar més ombra i millorar la gestió de l’aigua de pluja. A més, es reorganitzaran els usos de la plaça per mantenir un gran espai central flexible per a activitats i vida comunitària.
Aquest projecte, construït amb participació, manté la configuració actual de la plaça, però amplia l’espai per als vianants i reforça el seu paper com a centre social i comunitari de Sant Feliu.
La proposta presentada recull el treball fet durant els darrers mesos amb veïns, comerciants i entitats, així com una sessió específica amb jardiners del municipi per debatre les tipologies d’arbrat més adequades per al futur espai.
Pressupost i calendari
El projecte té un pressupost de 548.857,85€ (iva inclòs), dels quals 404.842,46 euros provenen d’una subvenció del Programa General d’Inversions (PGI). La inversió correspon al 7,7% del pressupost municipal de 2026.
Segons el calendari previst, les obres podrien començar el mes de maig i tindrien una durada aproximada de cinc mesos, d’acord amb el projecte tècnic.
Aprovació del projecte
La presentació pública del projecte culmina avui 12 de març amb la celebració d’un ple extraordinari en què es preveu portar a aprovació el projecte de remodelació de la plaça.