Hemeroteca
A l'hemeroteca s'arxiven totes les notícies, els reculls de premsa i els esdeveniments passats de l'agenda que es publiquen al web per tal que es puguin consultar en qualsevol moment encara que ja no estiguin vigents.
Els filtres del cercador us poden fer més fàcil trobar el que esteu buscant.
Espai per a famílies amb fills/es adolescents
25/11/2024Un espai de trobada per acompanyar els canvis de l'adolescència a partir dels 12 anys on els pares, mares i tutors, podran compartir dubtes, dificultats i inquietuds sobre els/les fills/es:
Sessions quinzenals els dilluns fins al 9 de desembre, de 18.00 a 19.30h, a la sala d'actes de la Biblioteca.
Les sessions, dinamitzades per Marta Pujol, experta en Sexualitat i Educació sexual i afectiva i emmarcades en el Pla Educatiu d'Entorn, ofereixen un espai de trobada amb sessions dinàmiques.
Inscripcions obertes presencialment a l'OAC de l'Ajuntament, de dilluns a divendres de 9 a 14h, o a través d'una sol·licitud general a la Seu electrònica: https://santfeliudecodines.eadministracio.cat/info.0
Espai per a famílies amb fills/es adolescents
09/12/2024Un espai de trobada per acompanyar els canvis de l'adolescència a partir dels 12 anys on els pares, mares i tutors, podran compartir dubtes, dificultats i inquietuds sobre els/les fills/es:
Sessions quinzenals els dilluns fins al 9 de desembre, de 18.00 a 19.30h, a la sala d'actes de la Biblioteca.
Les sessions, dinamitzades per Marta Pujol, experta en Sexualitat i Educació sexual i afectiva i emmarcades en el Pla Educatiu d'Entorn, ofereixen un espai de trobada amb sessions dinàmiques.
Inscripcions obertes presencialment a l'OAC de l'Ajuntament, de dilluns a divendres de 9 a 14h, o a través d'una sol·licitud general a la Seu electrònica: https://santfeliudecodines.eadministracio.cat/info.0
Conferència "Les indústries de guerra a Catalunya i l'apropiació de les millors empreses catalanes"
08/11/2024Conferència "Les indústries de guerra a Catalunya i l'apropiació de les millors empreses catalanes" a càrrec de Jaume Vallcorba, divendres 8 de novembre a les 19.00h al Centre Cívic La Fonteta. Org. Centre Excursionista.
Vols aprendre a fer olivada? Vine dissabte al mercat!
09/11/2024La regidoria de Comerç organitza un taller al mercat per aprendre a fer olivada. És una activitat gratuïta i no hi ha inscripció prèvia.
Dissabte 9 de novembre, d'11.00 a 13.00h, al mercat a la plaça Josep Umbert Ventura.
El taller va a càrrec de la Cooperativa agroecològica L'Aresta. És una activitat participativa on es coneixeran els ingredients de l'olivada i el seu origen. Descobrirem el cicle de l'oliva i les propietats d'algunes plantes aromàtiques, amb una recepta fàcil, bona i saludable. A partir d'olives negres, ametlles, plantes aromàtiques i oli elaborarem un paté d'olives que els participants es podran endur a casa.
Cercle de Criança de dones embarassades i famílies amb nadons
06/11/2024Espai gestionat per a mares i pares que volen crear un espai de trobada entre famílies i infants per acompanyar la criança, generar vincles i crear comunitat.
Es fan trobades quinzenals els dimecres a la tarda, de 17.30h a 18.30h, a l'aula de formació.
Cercle de Criança de dones embarassades i famílies amb nadons
20/11/2024Espai gestionat per a mares i pares que volen crear un espai de trobada entre famílies i infants per acompanyar la criança, generar vincles i crear comunitat.
Es fan trobades quinzenals els dimecres a la tarda, de 17.30h a 18.30h, a l'aula de formació.
Teatre familiar: "El peix Irisat", de Tanaka Teatre
10/11/2024El Cicle de teatre familiar de tardor continua el diumenge 10 de novembre a les 17.30h al Centre Cívic La Fonteta amb l'espectacle "El peix Irisat", de Tanaka Teatre.
El Peix Irisat, és l'animal més bonic de tot l'oceà, però es troba molt sol. Per què els altres peixos no volen jugar amb ell? Així comencen les aventures submarines protagonitzades per un peix d'escates lluents i un munt d'amics com l’estrella de mar rondinaire, el savi pop Òctopus, el peix llanterna detectiu, les meduses dansaires, el calamar curt de vista o la petxina flamenca. Junts descobriran la importància de compartir, de ser valents i ajudar els altres.
Un espectacle de teatre i titelles per a infants de 2 a 8 anys
En venda les entrades a www.entrapolis.com o a taquilla el mateix dia. Preu: 4€
El Cicle de teatre familiar està organitzat per l'Ajuntament de Sant Feliu de Codines amb el suport del Programa.cat, la Diputació de Barcelona i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.
L'últim espectacle serà el diumenge 1 de desembre amb "Italino Grand Hotel" de la Cia La Tal.
Presentació del llibre "De Cap a Cap amb el sol a l'esquena"
14/11/2024Dijous 14 de novembre, a les 19.00h, es presenta el llibre "De Cap a Cap amb el sol a l'esquena" de Miquel Àngel Ramos. A la Serradora, al carrer Antoni Reig, davant el Casal Cultural Codinenc.
És una activitat organitzada pel Centre Excursionista de Sant Feliu.
Espectacle de teatre d'improvisació a Gallifa
10/11/2024La Cia de teatre Impro Acatomba oferirà un espectacle d'humor sobre el món del cinema, on el públic pot demanar en tot moment quina pel·lícula vol veure.
Passant per tots els gèneres cinematogràfics, els actors i actrius "Improvisadors" que mai sabran el que han de fer, crearan en directe petites pel·lícules en funció del que els demani el públic. Cada sessió és única!
Obert a tothom!
A la sala polivalent de l'Ajuntament de Gallifa, diumenge 10 de novembre a les 17.00h.
Inauguració de l'espai de vetlla, acomiadament i suport
10/11/2024L'Ajuntament obrirà les portes d'un nou espai destinat a acompanyar i donar suport a les persones que afronten processos de dol. Situat a la carretera de Sant Miquel del Fai, a l'actual tanatori, aquest espai neix amb la vocació de ser un lloc on compartir, reflexionar i sentir-se acompanyat en moments de pèrdua. Inauguració de l'Espai de vetlla a les 11.30h.
Programa de la Jornada
11.30h - Presentació de la jornada a càrrec de Ricard Diaz Mallofré, coordinador de les activitats terapèutiques i formatives de l'Espai de vetlla, acompanyament i suport.
11.45h - Presentació de l’Espai de Vetlla amb l’alcalde Pol Cabutí i la regidora de Salut, Maria Tur.
12.00h - Exposició del curtmetratge de Carla de Otero, seguit d’un col·loqui amb les actrius del curt per compartir reflexions sobre el dol.
12.45h - Presentació de l’equip de persones voluntàries que acompanyaran els grups de dol.
13.15h - Concert amb la coral de Gospel Sents Veus.
13.45h - Clausura de la jornada amb un refrigeri.Taller "Coneguem els amfibis i els rèptils"
13/11/2024La Biblioteca municipal Joan Petit i Aguilar organitza el dimecres 13 de novembre, a les 17.30h, el taller "Coneguem els amfibis i rèptils", dins la Setmana de la Ciència.
Taller molt pràctic i dinàmic on les i els participants toquen, observen i descobreixen directament diferents animals vius (granota, llangardaix, tortuga, serp, etc).
Per a nenes i nensa partir de 3 anys. A càrrec de Bioeduca.
Cal inscripció prèvia a la Biblioteca.
Hora menuda "Minimúsics"
16/11/2024La Biblioteca municipal Joan Petit i Aguilar organitza el dissabte 16 de novembre, a les 11.30h, l'Hora menuda amb "Minimúsics", a càrrec d’Albada Blay.
Partirem de la vivència musical activa, implicant tot el cos i els sentits. A través del joc, la creativitat, l’espontaneïtat, la intuïció i l’afecte. D’aquesta forma anirem construint una sèrie d’habilitats musicals com l’afinació, la coordinació, el sentit rítmic i harmònic, la creació, la improvisació... que s’integraran naturalment en l’infant.
És una activitat adreçada als infants de 0 a 3 anys.
Cal inscripció a la Biblioteca.
Hora menuda "Minimúsics"
30/11/2024La Biblioteca municipal Joan Petit i Aguilar organitza el dissabte 30 de novembre, a les 11.30h, l'Hora menuda amb "Minimúsics", a càrrec d’Albada Blay.
Partirem de la vivència musical activa, implicant tot el cos i els sentits. A través del joc, la creativitat, l’espontaneïtat, la intuïció i l’afecte. D’aquesta forma anirem construint una sèrie d’habilitats musicals com l’afinació, la coordinació, el sentit rítmic i harmònic, la creació, la improvisació... que s’integraran naturalment en l’infant.
És una activitat adreçada als infants de 0 a 3 anys.
Cal inscripció a la Biblioteca.
Campanya de donació de sang
20/11/2024Cada dia calen més de 1.100 donacions de sang a Catalunya. Vine a Sant Feliu de Codines a donar sang el dimecres 20 de novembre, de 17.00 a 21.00h, al Centre Cívic La Fonteta.
✔️ Si tens entre 18 i 70 anys
✔️ Peses més de 50 kg
✔️ Et trobes bé de salut
✔️ Les dones poden donar sang un màxim de tres vegades l'any i els homes un màxim de quatre.
✔️ No has d'estar en dejú
✔️ Encara que prenguis algun dels medicaments més freqüents.✅ Apunta't a www.donarsang.gencat.cat
Exposició "Compost" a la Biblioteca
08/11/2024Tota la setmana podeu veure a la Biblioteca l'exposició "Compost". Una mostra sobre el cicle de la matèria orgànica i els beneficis del compostatge a través de set lletres gegants que formen la paraula COMPOST.
A través d’aquestes lletres es poden conèixer molts aspectes del compost, com les seves característiques, les matèries primeres, els seus usos, les millores que aporta als nostres sòls i els seus beneficis mediambientals.
És una exposició itinerant de l'Agència de Residus de Catalunya, com a eina de conscienciació sobre els beneficis de la utilització de compost com a fertilitzant a l'agricultura i en la jardineria, per tal de fomentar l’economia circular i la visió dels residus orgànics com a recursos.
És molt important fer una bona separació de la fracció a casa i utlitzar bosses compostables!
Audiovisual al CESF "Dos mesos per Argentina i Perú"
15/11/2024El Centre Excursionista organitza l'audiovisual "Dos mesos per Argentina i Perú" divendres 15 de novembre, a càrrec de Montse Verdaguer i Mercè de la Puebla. A les 22.00h al local del Centre Excursionista.
Activitats emmarcades en la Setmana Europea de la Prevenció de Residus 2024
16/11/2024L’Ajuntament de Sant Feliu de Codines s'ha adherit a la Setmana Europea de la Prevenció de Residus que celebra la 16a edició, fent èmfasi en la importància de lluitar contra el malbaratament alimentari. A Sant Feliu de Codines s'organitzen diverses activitats del 16 al 24 de novembre:
Dissabte 16 de novembre
Presentació de les activitats de la Setmana de Prevenció de Residus i els resultats del Porta a Porta
A càrrec de l'alcalde Pol Cabutí i la regidora de Logística, Maria Tur
A les 11.00h
Sala de plens de l'AjuntamentDimarts 19 i dimecres 20 de novembre
Vine a jugar per aprendre a reciclar “Aquí no llencem res, aquí reciclem tot”
Campanya realitzada pel Consorci per a la Gestió dels Residus del Vallès Oriental
De 16.00 a 20.00h
Plaça Josep Umbert VenturaLes temàtiques dels jocs són les següents:
- IMPROPIS: Que es mostren amb el joc “Troba l’intrús!” (s’han de trobar els residus incorrectes a cinc cistelles que representen les fraccions)
- PREVENCIÓ: Que s’ensenya amb el joc “Pesca la millor opció” (s’han de pescar els productes que generin menys residus per guanyar)
- IMPACTE: Que fa reflexionar sobre l'impacte que tenen els nostres residus segons si els gestionem bé o malament (s'han de col·locar sobre uns plafons imantats)
Dissabte 23 de novembre
Acte institucional dels 20 anys de la implantació del sistema Porta a Porta (PaP) de gestió de residus
Amb l'assistència d'exalcaldes, regidors/es i personal del servei durant els 20 anys de recollida PaP
A les 11.00h
Sala de plens de l'AjuntamentTaula informativa al mercat, amb la informació de la diagnosi realitzada a les escoles en relació a l'ús dels envasos
Amb informació sobre com reduir els envasos
Durant el matí
Mercat a la plaça Josep Umbert VenturaUnitat mòbil de recollida de residus tèxtils de la Fundació Treball i Formació de Roba Amiga
Porta qualsevol residu tèxtil: roba de vestir, roba de la llar (llençols, tovalloles...), sabates, bosses, cinturons...
Durant el matí
Mercat a la plaça Josep Umbert VenturaEscape Room "Escapem dels plàstics"
D’11.00 a 14.00h
Plaça Josep Umbert Ventura
Durant la Setmana Europea de Prevenció de ResidusActivitats de sensibilització a les escoles des d'I3 a P6 a càrrec d'Espai ambiental
- Educació infantil (I3- I4 i I5) i Cicle Inicial Primària (P1 i P2): Contes i llibres per l'alumnat relacionats amb el reciclatge, l'educació ambiental i la sostenibilitat.
- Cicle Mitjà Primària (P3 i P4): Sessió de jocs gegants "Ecojoc" sobre prevenció i separació selectiva (19 i 20 de novembre). La gimcana per la sostenibilitat al pati.
- Cicle Superior Primària (P5 i P6): Taller de cuina "Ecoxef" sobre esmorzars sostenibles i saludables (19 i 20 de novembre). A l'hora del pati es cuinaran boletes crocants, fàcils, saludables, sense residus i boníssimes.
La cooperativa Espai ambiental farà una diagnosi de l’ús dels embolcalls plàstics a les escoles de primària.
Aquestes activitats es realitzen amb el suport de la Diputació de Barcelona.
DeixaLlibres a la deixalleria
Campanya de reutilització de llibres usats
Vine, remena, tria i emporta’t el llibre que més t’agradi. Cada usuari/a pot emportar-se fins a tres llibres.
Org. Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès OrientalJo RNova i tu? a la deixalleria
Per fomentar la reutilització d’objectes en bon estat, cedits pels usuaris/es de la deixalleria. Tens coses a casa que no necessites i que es poden utilitzar? Els objectes recollits es comercialitzen a través d’entitats d’inserció sociolaboral adherides a RNova.
Org. Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès OrientalCurset de sardanes
21/11/2024Vols aprendre a ballar sardanes? Vine els dijous de 19.00 a 20.00h al Casal Municipal de la Gent Gran.
És una activitat per a totes les edats que organitza l'Agrupació Sardanista de Sant Feliu, amb el suport de l'Associació de Jubilats i Pensionistes.
Curset de sardanes
28/11/2024Vols aprendre a ballar sardanes? Vine els dijous de 19.00 a 20.00h al Casal Municipal de la Gent Gran.
És una activitat per a totes les edats que organitza l'Agrupació Sardanista de Sant Feliu, amb el suport de l'Associació de Jubilats i Pensionistes.
Presentació del procés participatiu per decidir el futur de l'edifici del casal
15/11/2024L’Ajuntament de Sant Feliu de Codines inicia aquesta setmana un procés participatiu per decidir el futur de l’edifici del Casal Cultural Codinenc, a petició de l’entitat Casal Cultural Codinenc.
Us convidem a assistir a l'acte de presentació on s'explicaran les fases i el calendari del procés, divendres 15 de novembre a les 19.00h a la sala d'actes de la Biblioteca.
El procés participatiu serà consultiu i servirà per tal que l’Ajuntament prengui un posicionament sobre el futur de l’edifici del Casal Cultural Codinenc, la seva possible adquisició, la inversió i el model de gestió i governança d’aquest espai.
En tot el procés es garantirà la participació i el recull d'opinions dels codinencs i codinenques en relació al futur de l’edifici del Casal Cultural Codinenc.