116 111 — Infància respon
Infància respon és un servei públic d'atenció telefònica, gratuït i permanent, que funciona les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any i que té l'objectiu de prevenir i detectar el maltractament d'infants i adolescents, posant especial atenció en els casos d'assetjament a les escoles, ciberassetjament, violència masclista en adolescents i abusos sexuals.
Mitjançant aquest servei, la Direcció General d'Atenció a la Infància i Adolescència (DGAIA) procedeix a l'activació dels protocols que corresponguin i mobilitza l'equip a qui pertoqui actuar (segons la tipologia de la trucada).
Serveis:
- Informar, assessorar i detectar situacions problemàtiques infantils amb l'objectiu de prevenir conseqüències de risc per als infants i adolescents.
- Orientar a professionals i a persones particulars adultes o a infants en situacions de conflicte en les quals es requereix una intervenció de les institucions administratives o judicials de protecció a la infància i a l'adolescència.
- Oferir un espai d'escolta en cassos de situacions familiars difícils o conflictives i en processos de negociació intergeneracional i, si escau, derivació al Servei d'Orientació i Mediació de la Infància i l'Adolescència (SOMIA).
A més del telèfon gratuït 116 111, la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència també posa a la vostra disposició una bústia de correu electrònic per comunicar maltractament d'infants i adolescents: infanciarespon.bsf@gencat.cat.
Més informació a gencat.cat.