116 111 — Infància respon

Infància respon és un servei públic d'atenció telefònica, gratuït i permanent, que funciona les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any i que té l'objectiu de prevenir i detectar el maltractament d'infants i adolescents, posant especial atenció en els casos d'assetjament a les escoles, ciberassetjament, violència masclista en adolescents i abusos sexuals.

Mitjançant aquest servei, la Direcció General d'Atenció a la Infància i Adolescència (DGAIA) procedeix a l'activació dels protocols que corresponguin i mobilitza l'equip a qui pertoqui actuar (segons la tipologia de la trucada).

Serveis:

  • Informar, assessorar i detectar situacions problemàtiques infantils amb l'objectiu de prevenir conseqüències de risc per als infants i adolescents.
  • Orientar a professionals i a persones particulars adultes o a infants en situacions de conflicte en les quals es requereix una intervenció de les institucions administratives o judicials de protecció a la infància i a l'adolescència.
  • Oferir un espai d'escolta en cassos de situacions familiars difícils o conflictives i en processos de negociació intergeneracional i, si escau, derivació al Servei d'Orientació i Mediació de la Infància i l'Adolescència (SOMIA).

A més del telèfon gratuït 116 111, la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència també posa a la vostra disposició una bústia de correu electrònic per comunicar maltractament d'infants i adolescents: infanciarespon.bsf@gencat.cat.

Més informació a gencat.cat.

Telèfon: 116 111
Telèfon: 900 300 777 (incidències)
Adreça electrònica: infanciarespon.bsf@gencat.cat
Darrera actualització: 23.03.2021 | 08:10