I RAL·LI DE LA LLANA VIRTUAL TROFEU DIFISA RACING VICTÒRIA DEL CANARI ADAY COUTO I PREMI ESPECIAL PER L’ASTURIÀ JOAQUIN FANJUL A LA COPA ABARTH

Dilluns, 21 de desembre de 2020 a les 00:00

Amb un total de 116 inscrits, el I Ral·li de la Llana – Trofeu Difisa Racing, va disputar-se el passat 13 de desembre per les carreteres virtuals del Vallès Occidental i Oriental, Osona i Bages, amb participació internacional de França, Polònia i Mèxic.

El Motor Club Sabadell va encarregar a l'empresa també vallesana Simrally la producció i reproducció fidedigna de les carreteres per on habitualment va transcórrer la prova o per on corren en l'actualitat els vehicles reals, fins i tot es va reproduir el podi de sortida habitual situat al Parc de Catalunya de Sabadell.

En la jornada del divendres i dissabte els participants van poder entrar als servidors i provar els seus vehicles per realitzar el seu set-up. Aquests estaven configurats amb la seva pròpia decoració, i amb els dorsals i plaques del ral·li real. La jornada del diumenge va iniciar-se a les 10 del matí amb la sortida del primer vehicle pel tram de Vacarisses de 5,700 km on va saltar la primera sorpresa de la jornada, amb el millor temps per Joaquín Fanjul pilotant un Fiat Abarth 500 R3T, un vehicle teòricament inferior a la resta. El pilot asturià també va aconseguir imposar-se en les dues passades per l'impressionant especial d'Estenalles que començava a la localitat de Navarcles i després de 23,700 km arribava prop de Matadepera.

Al final del ral·li virtual i en les seves declaracions, els participants lloaven la prova i en especial el segon tram amb una zona molt ràpida d'inici i final i una de molt estreta i complicada a la meitat de tram, i tots coincidien en el fet que el tram més llarg de la prova havia estat el millor que havien disputat mai fins ara, amb uns canvis constants de ritme i unes velocitats punta de més de 180 Km/h que els feia estar en tensió en tot moment, pel que l'especial no se'ls va fer ni llarga ni cansada.
 

  • Per categories

En la categoria R5, teòricament vehicles amb més prestacions i més potents, dos asturians van ocupar les primeres places, Raúl Gómez amb un Citroën C3 R5 i Joel Carus amb un Hyundai i20 R5 a 1:02.527 seguits del català Carles Cortés a 1:43.739 també amb Hyundai.

Aday Coba Peugeot 208 Rally4 es va emportar l'R2 -o també denominada Rally4-, seguit de Oscar Riesgo a 31.390 amb Ford Fiesta Rally4 i del gallec Manuel Bañobre a 1:05.614 amb un altre Peugeot.

Pel que fa a la categoria Legend II, el gallec Ivan Couto amb un Porsche 911 SC va ser el més ràpid seguit molt de prop de Megane Kitcar de l'extremeny Diego Cortes a 13.166 segons i del gallec José Domínguez amb Ford Escort MKII a 1:16.735 del primer classificat. El primer Seat Ibiza Kitcar, l'altre cotxe en lluita en aquesta categoria, el trobem a la 11a posició.

El Premi especial Difisa Racing pels 3 primers classificats de la Copa Abarth La Copa Abarth, on tots els participants competien amb un Fiat Abarth 500 R3T i amb premis especials, va ser per Joaquín Fanjul, que gaudirà d'un "track day" al circuit de Calafat.

Darrera actualització: 29.03.2021 | 11:50