La Capella del Sant Crist, un patrimoni que es vol recuperar  

Dimarts, 6 d’octubre de 2026

La Capella del Sant Crist del cementiri és un espai de valor històric i patrimonial. Construïda en el context del cementiri bastit l’any 1859 compta amb pintures modernistes que només tenen 4 capelles d'aquest estil a la província de Barcelona.

Les pintures murals, els rosetons i altres elements de la capella formen part d’un conjunt que es vol recuperar i posar en valor.  

L’estudi històric i artístic elaborat pel Servei de Patrimoni Arquitectònic Local de la Diputació de Barcelona apunta diverses hipòtesis sobre la iconografia de les pintures. 

El mural de la paret del fons podria representar el Sant Sopar, mentre que els medallons laterals podrien correspondre a sant Pau i sant Pere.

Des de la regidoria de Protocol i gestió del cementiri s’ha treballat per aconseguir el suport necessari per avançar en la seva restauració.

La Diputació de Barcelona ha concedit a l’Ajuntament un recurs tècnic per redactar el projecte bàsic i/o executiu de la capella del cementiri, amb una aportació de 16.000 €. 

El primer pas és actuar sobre la teulada, amb l’objectiu d’evitar que l’entrada d’aigua i les humitats continuïn afectant l’edifici i les pintures. Paral·lelament, es redactarà el projecte que permetrà definir les actuacions necessàries per a la restauració de la capella i dels seus elements artístics.  

Darrera actualització: 6.10.2026 | 08:16